tisdag 17 januari 2012

Sawadeeka!!!!
Idag har jag vart i plugget, min mentor är på "visa-run" (visa resa över gränsen, det är för att man ska kunna vara kvar i landet) så vi hade PP (Per Olof (Peo) Persson) som vikarie. Efter första rasten hade vi NO, då hade vi Kattis (Katarina, hon var min fröken innan höstlovet), hon frågade de nya eleverna vad de skulle göra och lite så. Sen sa hon att hon hade en uppgift till min, Astrid (inte syrran) och Hampus, vi skulle öppna upp ett batteri (utan batteri saft så klart) och kolla vad som fans inuti.
-Jag har pockat fram verktyg till er vid slöjden, sa hon.
Så vi gick dit och började lite. Vi fattade ingen ting. Vad då skulle vi bara öppna batterierna? Det fans ju ingen öppning typ. Vi ba:
-Asso Kattis hur ska vi göra typ?
Hon ba:
-Jag säger ingen ting…
Sen gick hon. Vi började undersöka batterierna överdrivet noga, tillslut fick vi upp dom. De såg ut ungefär så här:


Det var något svart pulver i så vi blev helt svarta om fingrarna =) Vi tävlade om vem som var mest neg… UPS!!! där höll jag på att skriva något som man inte får… Jag menade vem som var mest svart om händerna. Men sen var det super svårt att få bort så jag, Astrid och Hampus tog slut på en hel tvålflaska som var halvfull från börgan… Idag gick vi långdag så vi gick till 16.00 (vi gick inte så långt ;) men vi höll på så länge på dagen) Idag hade vi även BD (Bild) vi skulle rita "Cup-Cakes" <3 Och så hade vi även TH (Thailändska).

Efter skolan åkte jag hem till Eve (Evelina). Först åt vi melis, jag tog "Chockolate Pancake" =P Sen badade vi i poolen i typ 2h =O Sen gick vi till hennes hotellrum och spelade kort. Till de drack vi Coca Cola och åt chips <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar