fredag 13 januari 2012

Barnens-Dag

Sawadeeka!!!
Idag är det barnens dag här på "Koh Lanta". Dagen började med att jag vakna kl. 08.38 =O vilket inte var så bra för att jag
1 skulle åka till "Causarina" (där man är på barnens dag) kl. 09.00.
2 För att HALLÅ det är helj då ska man ju ha sovmorgon.
Men som tur var han jag han jag dusch och fixa mig. Kl. 09.00 åkte vi till "Causarina", jag var först rädd att jag inte skulle hitta mina kompisar eftersom farsan skulle åka med en gång. Men det tog inte lång tid som tur var. Jag hade nämligen anmält mig till att lära ut hur man gör makrame armband, så jag satte mig vid bordet det var bara jag och min kompisar där. Efter ett tag kom några Thaiare och ville lära sig, det var ganska svårt att lära ut eftersom att de inte kan ENG lika bra som jag, men till slut fattade de. Jag gjorde åks  2 armband:



Hela tiden under "Barnens-Dag" var det små thai barn som dansade tyvär kan jag inte lägga upp video på de… Efter ett tag tog jag en glass men den var skit äcklig. Innan vi åkte hem tog jag och syrran och delade på en "Thai-Pankake". Snart ska våra kompisar komma och ha grill fest hos oss så jag måste göra mig i ordning…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar