onsdag 25 januari 2012

ไทยเล็ก ๆ น้อย ๆ (lite thailändska)

สวัสดี (hej)
Tänkte bara säga att ag har skrivit om den här texten 3 gånger nu
1) för att råka dra ut kontakten
2) för att jag skulle kolla en sak

Så det blir 3 gånger med den här gången.
Idag i skolan blev det ett litet bråk mellan mig och 2 andra i klassen, men det är utträtt nu och vi är typ kompisar nu. När vi kom hem från skolan var ingen hemma men nyckel låg ute så vi kunde gå in. Jag ringde morsan och hon sa att de var på "Kantiang-Bay" men att de kom hem om en halv timme. Så jag pluggade lite, läste lite i min nya KP-Tidning och åt typ 4 mackor. Sen kom de hem och efter ett lite tag åkte vi till restrangen. Eftersom jag ätit typ 4 mackor var jag inte så hungrig. Medans vi åt kom ett skyfall även om vi satt en bit in skvätte det lite på oss. Här i TH är de betong  på vägarna i stället för asfalt, och betongen blir så varm så det såg ut som spöken på vägen (inte alla vägar men vägen uppe vid vårt hus i alla fall) efter regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar