söndag 5 februari 2012

Trolldeg

Hej!!!!
Tänkte bara säga att ni har varit dåliga på att läsa min blogg, det känns som om jag sitter och bloggar för mig själv och då är det inge roligt =( sen så är det tråkig att ingen kommenterar =( Men jag tänker i alla fall skriva om vad jag gjort i dag =) I morse flyttade mommo & moppa till ett resort som heter "Good Days" (tidigare har de bott i våran gäststuga) sen läste jag lite. Sen gjorde syrran en trolldeg, jag tyckte att det såg kul ut så jag frågade om jag fick vara med och hålla på med den. Det fick jag =) Hon ville göra saker till sina L.P.S. (little pet shop). Vi gjorde en massa saker till de bla. Pizza, potatis, köttbullar, sängar, soffa, kastrull TV mm. När vi var klara satte vi in de i ugnen i 60min 100c° sen målade vi de, för att det skulle bli extra hårt stoppade in de i ugnen igen ca. 10min. Det var faktiskt roligt, det borde ni testa =)

1,5 dl vetemjöl
1 dl vatten
1 msk matolja
1 dl salt
Mojsa ihop de hela och ha kul!

   Och sen åkte vi till mommo & moppa och badade i resortets pool. Sen åt vi middag hos dom. Jag tog "Phad Thai" den var ganska god =) Har tyvärr inga bilder på något vi gjort idag =(

PUZZI PUZZI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar