måndag 13 februari 2012

Hej Bloggen!
Idag började det 5 nya i klassen så nu är vi 13st. Otroligt många tycker jag men ni är ju 25 i vanliga fall så ni tycker att det är lite så klart. När vi gick på dagis gjorde vi runda garn-bollar och jag tänkte göra en till och sätta på resväskan =) Men det blev så jävla failat så jag var tvungen att slänga den =( Sen gjorde jag en "Mango Shekel" <3 den blev supergod! Men när jag skulle skära bort lite fruktkött skar jag av min nagel =(
Här kommer lite bilder:


Mango Sheke <3

Iggiz Mango Sheke:

Ingredienser:
1 stort glas is
1msk socker
1 liten nypa salt
1 hel mango
0,5 dl appelsinjos

Gör så här:
Häl i isen, sockret, saltet och josen i en mixer. Skär upp mangon i bitar ungefär lika stora som isbitarna och häl i den. Mixa i ca. 30sek, häl upp den i ett glas med sugrör och KLAR!


Iggiz Lime (lemon) Sheke:

Ingredienser:
0,5 dl socker
3 pressade lime
1 stort glas is
1 nypa salt
1dl vatten

Gär så här:
Häl i isen, sockret, saltet och vattnet. Pressa limen och häl i den. Mixa ca. 30sek, häl upp den i ett glas med sugrör och KLART!

Testa det är super gott! Och dissa inte saltet!

PUZZI PUZZI FRÅN IGGIZ

1 kommentar: